15 czerwca 2016
Co czwarty spoÅ›ród katolików publikujÄ…cych w internecie, korzysta z Facebooka, a co piÄ…ty zakÅ‚ada na nim tzw. fanpage’a. Co dziesiÄ…ty z kolei korzysta z serwisu YouTube. Twittera używa natomiast jedynie 7% katolickich internautów, jednak ten serwis w ogóle nie jest jeszcze zbyt popularny w polskim internecie (...). Może siÄ™ to zmienić, bo „tweetuje” coraz wiÄ™cej nie tylko polityków i dziennikarzy, ale też duchownych – powiedziaÅ‚ ks. Józef Kloch podczas konferencji zorganizowanej w Sekretariacie Episkopatu Polski.
BiorÄ…cy udziaÅ‚ w dyskusji przedstawiciel Polskiego Radia zwróciÅ‚ uwagÄ™, iż wspóÅ‚czesna kultura ma charakter wizualny, bowiem takie materiaÅ‚y majÄ… w internecie klikalność o 41% wiÄ™kszÄ… niż tekst. Ten obrazkowy charakter Å›wietnie siÄ™ sprawdza na portalu YouTube, który dysponuje wieloma Å›rodkami takimi jak np. możliwość obserwacji aktywnoÅ›ci okreÅ›lonego użytkownika, umożliwiajÄ…cym ksztaÅ‚towanie profilu odbiorców. Najważniejszy jest krótki przekaz, a nie dÅ‚ugie kaznodziejstwo.
Dyskutanci, którzy wziÄ™li udziaÅ‚ w konferencji zwracali uwagÄ™ na skuteczność dziaÅ‚aÅ„ ewangelizacyjnych przez portale spoÅ‚ecznoÅ›ciowe. Facebook może stać siÄ™ platformÄ… do budowania wspólnoty, a zamieszczane na nim materiaÅ‚y mogÄ… skÅ‚onić do pogÅ‚Ä™biania życia duchowego. Twitter celnie przekazuje prawdy wiary dziÄ™ki krótkim wpisom.
DyskusjÄ™ podsumowaÅ‚ o. Krzysztof OÅ‚dakowski SJ, prezes Stowarzyszenia Komunikacji SpoÅ‚ecznej SIGNIS-POLSKA, który podkreÅ›liÅ‚ konieczność przemawiania do wspóÅ‚czesnych ludzi jÄ™zykiem, który jest dla nich zrozumiaÅ‚y.
za deon.pl
Patroni medialni: