Gdyby Internet istniaÅ‚ w czasach Chrystusa, On sam wykorzystywaÅ‚by go, by trafić do czÅ‚owieka. Wiele myÅ›li Pana Jezusa ma charakter tweedów: „MiÅ‚ujcie waszych nieprzyjacióÅ‚”, „Módlcie siÄ™ za tych co was przeÅ›ladujÄ…”. Krótkie, celne zdanie, które daje do myÅ›lenia i prowokuje do dziaÅ‚ania – stwierdza ks. RafaÅ‚ Kowalski, dyrektor WydziaÅ‚u Komunikacji SpoÅ‚ecznej Kurii Metropolitarnej we WrocÅ‚awiu.
KoÅ›cióÅ‚ coraz Å›mielej wchodzi w obszar mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram, czego dobrym przykÅ‚adem jest archidiecezja wrocÅ‚awska. Profil jej arcybiskupa obserwuje regularnie w serwisie Twitter ponad 3 tyÅ›. osób. Jego obecność jest realizacjÄ… Jezusowego wezwania: Idźcie i gÅ‚oÅ›cie. W Å›lad za wrocÅ‚awskim metropolitÄ… idzie coraz wiÄ™cej duchownych, którzy próbujÄ… wzbudzić zainteresowanie ewangelicznym przekazem w rozmaity sposób. Proboszczowie umieszczajÄ… na portalach ogÅ‚oszenia duszpasterskie oraz materiaÅ‚y ewangelizacyjne. Najważniejsze, by umieszczane przesÅ‚ania byÅ‚y krótkie, a zarazem treÅ›ciwe, zachÄ™cajÄ…ce do rzeczywistego kontaktu z Bogiem i wÅ‚Ä…czenia siÄ™ w życie parafialne i wspólnotowe.
Jezus szedÅ‚ ze swojÄ… EwangeliÄ… do ludzi sÅ‚abych i grzecznych, by dać im uzdrowienie z ich grzechów i sÅ‚aboÅ›ci. DziÅ›, kiedy życie tak wielu osób toczy siÄ™ w przestrzeni wirtualnej, obecność przekazu ewangelizacyjnego stanowi wypeÅ‚nienie Chrystusowego wezwania, by gÅ‚osić EwangeliÄ™ aż po kraÅ„ce Å›wiata.
Patroni medialni: